۲۱ و ۲۲ آذر / شیراز

برای آنها که به کیفیت زندگی اهمیت میدهند

سومین کنفرانس تجربه کاربر شیراز

مهمان های ويژه این کنفرانس

صالح برادران امینی صالح برادران امینی اپراتور اول پست غیردولتی کشور طراح خدمات و شبکه‌ی کسب‌وکار
امیر عباس کاشف امیر عباس کاشف طراح محصول و معمار داخلی

درباره کنفرانس

کشورهای پیشگام سالهاست که با بکارگیری علم طراحی محصولات و خدماتی ساخته‌اند که آنها را به پیشروی جهان تبدیل کرده است. محصولاتی که به واسطه کاربرد فراوانشان به نوعی تعیین کننده سطح کیفیت زندگی ما هستند.

«کنفرانس تجربه کاربر شیراز» هر ساله با رویکرد «ارتقای کیفیت زندگی» با حضور طراحان،‌ صاحبان کسب‌و‌کار، مدیران محصول و علاقه‌مندان به طراحی برگزار می‌شود.

اهداف این کنفرانس عبارتند از:

  • ترویج تفکر طراحی در کارآفرینی و نوارزش‌آفرینی
  • ترویج فرهنگ اهمیت به رضایت بخشی در محصولات و خدمات
  • فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارتقای سطح کیفیت زندگی
  • معرفی و گسترش شبکه متخصصین تجربه کاربری

تاریخ‌های مهم

شروع
پایان

دریافت طرح پیشنهادی سخنران‌ها
۱ مهر ۱۳۹۷
۲۰ آبان ۱۳۹۷

شروع ثبت‌نام زودهنگام
۵ آبان ۱۳۹۷
۲۵ آبان ۱۳۹۷

ارزیابی طراح‌های پیشنهادی
۱۱ آبان ۱۳۹۷
۲۵ آبان ۱۳۹۷

اعلام سخنران‌های کنفرانس
۲۶ آبان ۱۳۹۷

شروع ثبت‌نام عادی
۲۶ آبان ۱۳۹۷
۱۵ آذر ۱۳۹۷

شروع ثبت‌نام دیرهنگام
۱۶ آذر ۱۳۹۷
۲۰ آذر ۱۳۹۷

۲۱ و ۲۲ آذر
۱۳۹۷

دانشگاه علوم پزشکی
شیراز

۳۰۰
بلیط

۸ تا ۱۲
سخنران

کمیته علمی

بیژن آریانا
بیژن آریانا
دکتری طراحی صنعتی
استادیار دانشگاه لنکستر انگلستان
فاطمه کمالی
فاطمه کمالی
دکتری طراحی صنعتی و محصول
محقق تجربه کاربر دانشگاه کویینزلند استرالیا
بهاره براتی
بهاره براتی
دکتری مهندسی طراحی صنعتی
مدرس و محقق در دانشگاه دلفت هلند

سخنران‌های کنفرانس

صمد خطیبی
صمد خطیبی
هم‌بنیانگذار باهمزی
کارشناسی ارشد طراحی تعاملی
دانشگاه صنعتی دلفت هلند
کیارش امالی وند خامنه
کیارش امالی وند خامنه
دیجیکالا
طراح ارشد تجربه کاربری
شهرزاد میرجهانی
شهرزاد میرجهانی
طراح فریلنسر
فوق لیسانس تفکر دیزاین
پلی تکنیک هنگ‌کنگ
حسین سپهری
حسین سپهری
کارشناس ارشد طراحی صنعتی
مدیر طراحی گروه طراحی سپیدار
تینا نبی زاده
تینا نبی زاده
دیجیکالا
تحلیل‌گر کسب‌و‌کار و مدیرمحصول
سهراب مستقیم
سهراب مستقیم
MBA
مدیرمحصول فربود انگاره
محسن مولایی نسب
محسن مولایی نسب
دومینو
مدیر عامل و بنیانگذار دومینو انرژی
سامان موسوی
سامان موسوی
خدمات هوشمند خودرو چارچرخ
توسعه دهنده کسب و کار
عاطفه شفیعی
عاطفه شفیعی
هواپیمایی ماهان
مدیر محصول ERP
مینا نیازی
مینا نیازی
شرکت حمل و نقل اسپات
طراح تجربه کاربر شناختی

برنامه کنفرانس

۰۸:۳۰

پذیرش

۰۹:۳۰

افتتاحیه کنفرانس

۱۰:۰۰

پارالوگ

۱۱:۰۰

امیر عباس کاشف

مهمان ویژه

۱۱:۳۰

ارتباط مفهوم تجربه کاربر با طراحی معماری

با گذار طراحی معماری از عملکرد و فرم و رسیدن به معنا در حوزه طراحی اهمیت دریافت عمیق از انسان بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. مفهوم تجربه کاربری در طراحی معماری که دوره استفاده کاربر از محصول و خدمت طراح طولانی، و عمق رابطه محصول و خدمت با کاربر زیاد است چالش‌های متفاوتی را برای طراح به‌همراه دارد. در این میان تغییر پارادایم فرم و عملکرد به معنا و تجربه در دنیای طراحی هیجان و جذابیت موضوع تجربه کاربری را بیشتر کرده است و ما برای درک بهتر این فضا تفکر طراحی(Design Thinking ) را انتخاب کردیم.

حسین سپهری

۱۲:۰۰

ناهار و استراحت

۱۴:۰۰

پنل گفتگو

۱۵:۰۰

چرا باید Product Designer باشیم؟

دوست دارم در این مورد صحبت کنیم که ساختار‌های کلاسیک در وضعیت فعلی به طور مثال این که در تیم افرادی UX Designer یا UI Designer و یا Researcher باشند نیاز به تغییر دارد و ما نیازمند Product Designerهایی هستیم که البته هر کدام در یک فیلد خاص تخصص بیشتری دارند و به بیان تجربیات در دیجی‌کالا و سوییچ کردن به این ساختار صحبت خواهم کرد و تجربیات شخصی خودم در تیم دیزاین کوچکی که دارم رو هم مطرح خواهم کرد و فکر می‌کنم برای دوستان جذاب باشه.

بدیهی هست که در ارئه فوق هم Soft Skillهای یک Product Designer پویا و همچنین Hard Skillهای مورد نیاز و تفاوت‌های بین UX Designer و Product Designer مطرح خواهند شد.

کیارش امالی وند خامنه

۱۵:۳۰

استراحت و پذیرایی

۱۶:۰۰

چگونه می‌توان به‌وسیله طراحی اعتماد ایجاد کرد

هسته اصلی پلتفرم‌ها برخلاف تصور اولیه از آنها، زیرساخت فنی نیست. بلکه طراحی تعامل مستقیم بین دو دسته از مخاطبانی است که به صورت سنتی ارتباطشان از طریق موسسات، شرکت‌ها و یا به طول کلی میانجی‌ها شکل می‌گیرد.

در این سخنرانی کوتاه، با داستانهایی از مثال‌های موفق ساخت اعتماد در پلتفرم‌های مختلف، بحث را شروع و در نهایت روش‌ها و تکنیک‌های موثر در فرآیند «دیزاین برای ایجاد اعتماد» را معرفی و توضیح خواهم داد.

شهرزاد میرجهانی

۱۷:۰۰

تفکر طراحی در نرم افزارهای Enterprise

تفکر طراحی در ایران بسیار نوپاست. مخاطبین، این نوع تفکر را بیشتر برای خدمات کاملا ملموس درک می کنند اما همچنان در سازمان های بزرگ، چگونگی بهره گیری از این مفهوم شفاف نشده است. و مدیران و طراحان داخلی نیاز دارند با نحوه استفاده از این نوع تفکر در سازمان های بزرگ آشنا شوند. ماهیت وجودی من به عنوان طراح در هواپیمایی ماهان به همین دلیل است

عاطفه شفیعی

۱۷:۳۰

پایان روز اول

۰۸:۳۰

پذیرش

۰۹:۳۰

مقدمه روز دوم

۱۰:۳۰

بازی، همزیستی - تجربه طراحیِ یک تجربه

تجربه سه ساله‌ای که من و گروهم در پدیدآوردن یک «پلتفرم» داشته‌ایم را با نگاهی تحلیلی و فرآیند-محور بازگو خواهم کرد. هدف ما از این پلتفرم بازارسازی برای «بازی‌های رومیزی» بوده که آن را از طریق برگزاری رویداد و طراحی بازی‌های جمعی پی گرفته‌ایم. هم رویدادها و هم بازی‌هایی که طراحی شده‌اند با درنظر گرفتن عواملی مانند گروه سنی مخاطب، طبقه اجتماعی آنها و میزان آشنایی آنها با مقوله بازی‌های رومیزی شکل گرفته‌اند.

ایجاد تجربه‌ای ویژه برای کاربران/مخاطبان مهمترین هدف ما در طراحی رویدادها و بازی‌ها بوده است که از سویی منجر به اعمال فرآیندهایی از قبیل بومی‌سازی در لایه‌های مختلف مفهومی، بصری، محتوایی شده و از سویی دیگر برای ایجاد تعاملی اجتماعی، وارد فضایی گسترده‌تر از فضای دیجیتالی شده است. برای باز کردن این مبحث از دریچه‌ای علمی، اشاره‌هایی خواهم داشت به روند و ذهنیت طراحی‌ که مبتنی بر شیوه نگاه موجود در دانشگاه صنعتی دلفت هلند است و آنچه از آن آموخته‌ام

صمد خطیبی

۱۱:۰۰

استراحت و پذیرایی

۱۱:۳۰

نقش مغز در طراحی تجربه کاربری

اینکه مغزچگونه کار می کند؟ و ما چطور اطلاعات را پردازش می کنیم؟ از جمله مطالب مهمی هستند که دانستن آنها به طراحان تجربه کاربری در ساخت یک محصول وایجاد تجربه دلچسب و همچنین تصمیمات اگاهانه کمک می کند.

حوزه طراحی محصول پیوندی ما بین مهندسی، هنر، علوم انسانی، جامعه شناسی، زیست شناسی، علوم اعصاب، روانشناسی و حوزه های غیر مرتبطی هستند که در کنار هم نقش بسیار مهم و موثری در ایجاد رابطه ی مناسب بین محصول و مصرف کننده ایفا می کنند. داشتن یک پایه عمیق در موضوع مغز و شناخت می تواند به طور قابل توجهی در بهبود کلی طراحی محصول موثر باشد، محصولی که بتواند قلب و روح مصرف کننده را تصاحب کند و بقای آن را موجب شود.

مینا نیازی

۱۲:۳۰

قبیله سازی تجربه ای باستانی در نسل هزاره

نسل هزاره یک نسل تازه با رفتارهای تازه است. نسلی که با ورودشان به دنیا انواع پیشرفت های فناوری رو از نزدیک لمس کرده اند و در همان ابتدای زندگی با سرعت روز افزون فناوری همراه شده اند. بر خلاف نسل های قبلی که زمان طولانی برای تغییر فناوری ها منتظر میماندند این نسل با سرعت فناوری رشد کرده است .رفتار های این نسل و به تبع آن تجربه های آنها با پیشینیانشان متفاوت است .

در این میان چیزی که هماره ثابت بوده است نیاز های پایه انسان بوده است. این نیاز ها از زمان های ابتدایی وجود داشته اند و تنها به مرور زمان ابزار های رفع و کانال های بروز و خواستن آنها فرق کرده است. یکی از این مهمترین نیاز ها احساس تعلق است. ما انسان ها با احساس تعلق ،به دنبال آرامش ، تایید ،امنیت و محبوبیت هستیم و این است که ما مدام به دنبال پیوستن به گروههای مختلفیم و سعی میکنیم در این گروهها مورد تایید قرار بگیریم و با برتری درآنها محبوب و مشهور شویم .در نسل هزاره این حس باز هم وجود دارد اما کانال بروز آن و نوع رفتار نسل در مورد آن متفاوت است.باید راهی برای قبیله سازی و ایجاد حس تعلق در رفتار نسل هزاره کشف کنیم تا بتوانیم برای آنها تجربه های کاربری مناسب را طراحی کنیم .

محسن مولایی نسب

۱۳:۰۰

ناهار و استراحت

۱۵:۰۰

چگونه یک مُبلغ خوب UX در یک سازمان باشیم

یکی از بزرگترین چالشهای همیشگی ما در این حوزه، معرفی و پذیرش درست تجربه کاربری و فرآیند آن از سوی سازمان است که به طور مستقیم بر روی کار ما نیز تاثیرگذار است. همیشه در تلاشیم چگونه طرح هایمان و فرآیندهای تجربه کاربری را در سازمان توجیه کنیم.

یک طراح واقعی، یک مُبلغ خوب نیز هست و می تواند نه تنها یک طرح خوب بلکه در نهایت یک محصول خوب تولید کند و بلوغ سازمان را همراه خود رشد دهد. بعد از پنج سال تجربه و مطالعه در این حوزه راهکارهای نه چندان کمی را در این مسیر آموخته ام که دوست دارم آن ها را با شما به اشتراک بگذارم تا شاید هریک از آن کمکی باشد تا مسیری کوتاه تر و بهتر را رقم بزنیم

تینا نبی زاده

۱۵:۳۰

رابط کاربری برای ترغیب سالمندان و کم‌توانان

اهمیت دادن به قشری که درصد زیادی از جامعه را تشکیل میدهند و ارج نهادن به تجربه‌ی آنها از اولویت‌های قشر جوان و به‌روز باید قرار بگیرد. نیاز است که این قشر هم‌گام با سرعت رشد و پیشرفت تکنولوژی قدم بردارند تا فاصله‌ی ایجاد شده بین آنها با جوانان از بین برود. وجود یک رابط کاربری‌ای که جذابیت همه‌گیر را در کنار سهولت ابتدایی نحوه کارکرد، لازمه کاهش این فاصله و تمرکز برای جذب این اقشار هستند. لازم به ذکر است که علاوه بر افراد مسن، قشر کم‌توان و جوان نیز دارای محدودیت‌هایی هستند که این موضوع نیز جداگانه باید تحت مطالعه قرار بگیرد.

سامان موسوی

۱۶:۳۰

روانشناسی اجتماعی برای طراحان

- انسان ها چطور فرد، محصول یا اپلیکیشن مورد علاقه خود را انتخاب می کنند.
- «زیباتر، بهتراست.» فرضی که همه بر سر آن توافق کرده اند.
- تاثیر حس کاربر بر شیوه تصمیم گیری وی.
- تفاوت های فرهنگی و جنسیتی چه تاثیر عمده ای دارد؟
- افراد از هر آن چیز که می بینند و تجربه می کنند برای تایید فرضیات خود استفاده می کنند.
- برای جذب شدن، باوجود تنوع شاخص ها، انسان تنها حول یک شاخص تصمیم نهایی را اتخاذ می کند.

سهراب مستقیم

۱۷:۰۰

استراحت و پذیرایی

۱۷:۳۰

اختتامیه

۱۹:۰۰

پایان کنفرانس

حامیان مالی


حامیان راهبردی


حامیان رسانه ای

اقامتگاه سنتی نیایش میزبان شماست

اگر ساکن شیراز نیستید می‌توانید با هزینه اقتصادی حدود ۵۰‌هزار تومان به ازای هر شب در هتل سنتی نیایش با محیطی بسیار جذاب اقامت داشته باشید.

برای رزرو اتاق، زمان ثبت‌نام در کنفرانس می‌توانید اعلام کنید که ساکن شیراز نیستید و به اسکان نیاز دارید. تیم‌اجرایی با شما تماس ‌خواهند گرفت.

مشاهده عکس‌های اقامتگاه در گوگل‌درایو

تیم اجرایی

زینب وصال
زینب وصال
دبیر اجرایی
امید امرایی
امید امرایی
کارگردان علمی
علیرضا رنجبر شورابی
علیرضا رنجبر شورابی
طراح گیمیفیکیشن
مجید آب پرور
مجید آب پرور
طراح هویت و گرافیک
عباس پاداش
عباس پاداش
مدیر بازاریابی
پریسا جاوید
پریسا جاوید
مجری صحنه
بهداد مرسلپور
بهداد مرسلپور
رسانه
مینا نعمانی
مینا نعمانی
رسانه
فاطمه كريمي
فاطمه كريمي
تشریفات
محمدحسین فرشاد
محمدحسین فرشاد
رسانه
علی آقاجونی
علی آقاجونی
رسانه
حسین صالح پور
حسین صالح پور
رسانه
محمد نعمت اللهی
محمد نعمت اللهی
گرافیک

مایلید با تیم اجرایی کنفرانس همکاری کنید؟

به ما ایمیل بزنید و در خصوص زمینه های احتمالی همکاری صحبت کنیم.
آدرس ایمیل ما: conf@uxshiraz.org